» Referat Finansowo - Budżetowy » Zadania i kompetencje


 

Do zadań i kompetencji Referatu Finansowo – Budżetowego (Fn) należy w szczególności:

 

  1. przygotowywania materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz przygotowanie uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
  2. zapewnienie obsługi finansowo- księgowej i kasowej Urzędu,
  3. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
  4. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
  5. sprawowanie kontroli nad gospodarka finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
  6. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  7. prowadzenie księgi inwentarzowej,
  8. rozliczanie inwentaryzacji,
  9. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
  10. przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań budżetowych , finansowych, GUS,
  11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  13. prowadzenie spraw związanych z wymiarem, poborem, egzekucją podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy,
  14. prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem podatku VAT, JPK
  15. prowadzenie spraw płac i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu,
  16. gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  17. gospodarowanie Gminnym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  18. wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
  19. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej Urzędu i jednostek gminnych,
  20. prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania,
  21. sprzedaż znaczków skarbowych,
  22. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami kontroli finansowej,
  23. prowadzenie spraw związanych z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  24. prowadzenie spraw związanych z BHP w Urzędzie,
  25. prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
  26. prowadzenie obsługi księgowej i kasowej Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
  27. sprawy związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  28. prowadzenie spraw związanych z ustawą o systemie oświaty gminnych jednostek oświatowych,
  29. wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, przestrzeganie limitu punkt alkoholowych,
  30. sprawy związane z organizacjami pozarządowymi.

Data wprowadzenia informacji: 2016-12-12 08:35, wprowadzający: Maciej  Fokt